Relacja z pobytu członków Głównej Sekcji w Białymstoku-Supraślu w dniach 02-04.06.2023 r.

02.06.2023 r. piątek: Na początku pobytu w Białymstoku odbyła się b. ciekawa wycieczka techniczna do Elektrociepłowni w Białymstoku z udziałem także członków Zarządu Oddziału PZITS w Białymstoku oraz Zakładowego Koła PZITS w “Enea Ciepło”. Doświadczeni i dysponujący dużą wiedzą pracownicy ww. zakładu przekazali nam o nim wiele interesujących informacji. Na koniec pracowitego pierwszego dnia pobytu w Białymstoku (był to także dzień dojazdu do  tego miasta) odbyła się uroczysta obiadokolacja  w hotelu „Sosnowe Zacisze”, w  której w prawdziwie koleżeńsko – stowarzyszeniowej atmosferze oczywiście uczestniczyli także członkowie Koła  PZITS Enea Ciepło. Przewodniczący Głównej Sekcji zapoznał tych z obecnych, którzy nie mieli jeszcze okazji się z nią zapoznać, z historią Głównej Sekcji Techniki Instalacyjnej w Szpitalnictwie i Balneotechniki.

03.06.2023 r. sobota: Wraz z przedstawicielami Oddziału Białystok odbyliśmy przejażdżkę  turystyczną ciuchcią z przewodnikiem po Supraślu przekazującym  informację  o ważnych obiektach w mieście. Po niej  razem zwiedziliśmy unikalne Muzeum Ikon w Supraślu  także z przewodnikiem. Pobyt w tym obiekcie pozwolił nam obszernie się zapoznać z kulturą, sztuką i tradycją prawosławia na Podlasiu. Kolejne ważne wydarzenie w tym dniu to zebranie naszej Głównej Sekcji  na terenie uzdrowiska w Supraślu. Ostatnim elementem naszego pobytu w Supraślu był spacer po tamtejszym uzdrowisku  ze zwróceniem szczególnej uwagi na solne tężnie. Część grupy w drodze powrotnej do hotelu obejrzała obiekty Uniwersytetu w Białymstoku
(wokół Politechniki odbywały się wtedy juwenalia).

04.06.2023 r.  niedziela – dzień powrotu z Białegostoku: Od rana do wczesnych godzin popołudniowych zwiedzaliśmy centrum Białegostoku z udziałem przewodnika turystycznego. Najwięcej uwagi oczywiście poświęciliśmy monumentalnemu Pałacowi Branickich. Była także m. in. mowa o ważnych postaciach z historii Białegostoku. Końcowy akcent pobytu to pożegnalny obiad z udziałem przedstawicieli Oddziału PZITS w Białymstoku. Złożyliśmy podziękowania Oddziałowi w Białymstoku, a szczególnie kol. Urszuli Jóźwik będącej  jednocześnie członkiem naszej Gł. Sekcji, która na miejscu włożyła dużo  pracy w przygotowanie naszego pobytu.

Relację przygotował Przewodniczący Sekcji.